3 November 2011

Hidup baru. Muka baru.

Assalamualaikum. Alahaii ayunya awek ni bagi salam. K k, tak perlu nak riak hihih. Alhamdulillah. Semuanya makin tenang walaupun takde la setenang mane. Jangan disangka air yang tenang takde buaya. Lol ape aku merepek ni? Aku takde niat ape ape, lagi lagi niat nak riak bila aku dah mule berhijrah dekat dekat nak Raya Haji nii. Aku cuma nak kongsi apa yang aku rasa. Repeat. Berkongsi. Tu je.

Aku tak tahu macam mane nak mulakan semua nii, cuma apa yang mampu aku cakap Allah tu maha berkuasa. Bayangkan, bila aku sujud tu tak tergambar perasaan terharu tu macam mane. Aku tak boleh describe semua tu. Aku sedih, dea tak pernah pon tinggalkan aku. Tapi aku? Bila aku suka, aku lupakan dea. MasyaAllah. Allah duga aku lagi, dea tarik apa yang pernah aku ada. Lagi sekali aku jatuh.

Aku tahu, dea takde niat nak buat semua tu. Mungkin cara dea nak menyedarkan aku, yang aku kena berubah. Yela, umur meningkat. Aurat tu kena jaga. Macam yang mama selalu bebelkan. Aurat tu kak, aurat. Selalu aku endahkan je, sebab yela rasa diri muda lagi. So what for nak terlalu cepat tutup aurat, lagipun kita ni kalau nak tutup tak boleh bukak dah. Aku mengaku aku on off dalam bab tu.

Tapi now, dengan keazaman yang baru. Aku nak tutup. Aku dah cuba ubah sikit sikit apa yang patut aku ubah. Pengalaman lalu memang mengajar aku erti kesedaran. K aku tak tipu. Tiba tiba je hati aku terdetik nak pakai tudung, mungkin dah sampai masa. Lagipun, lelaki akan more hormat bila kita bertudung. Ya, aku faham semua tu sekarang. Aku dah berubah, semuanya demi kebaikan diri sendiri.

Tak kesah la, apa pon yang pernah jadi sebelum ni. Aku hanya mampu mintak maaf je. Kekasaran, kedegilan aku sebelum ni, sampai semua tinggalkan. Kan? Haha, baru aku tahu sekarang. Yang bestnya, aku sekarang lebih mudah terima kesalahan aku, yelaa dulu aku nak menang je kan? Lastlast hambekk kau. Kena tinggal. Takpe, pengajaran semua tu. Kalau ade yang tak kena, just be honest. Aku okay :)

Terima kasih kepada mama yang bagi aku semangat nak ubah semuanya mulai dari harini. Aku tak pernah akan lupa jasa mama. And one more, untuk RFA. Apa yang jadi sebulan ni memang buat aku sedar semuanya. Complete! Full package. Apa yang aku harapkan Raya Haji ni akan jadi hari raya yang bermakna dalam hidup aku. InsyaAllah. Semoga penghijrahan kali ni kekal hingga ke akhir hayat.

Terima kasih Ya Allah :')


• Once you read it, You Wont Regret It •